Tamil for goddag

- Tamil for goddag


Bloggen er tænkt som mit bindeled i mellem Danmark og Indien.
Planer er, at jeg vil forsøge at skrive om mine oplevelser, tanker og erfaringer på min 6 måneder lange rejse til Indien, så de der kunne have lyst til at følge med, får et lille indblik i, hvad der sker hos mig.
Jeg glæder mig til at dele min oplevelser med jer!
Pas på Danmark for mig :)

tirsdag den 25. februar 2014

Fra 1 milliard til 5 millioner

Jeg er tilbage i Vinderup og det er indrømmet med lidt blandede følelser. Det her indlæg kommer til at kigger tilbage og se lidt på hvad mine første tanker om at være hjemme, og om at have været af sted.
Det er slut med de mange dufte, de mange mennesker og en hverdag hvor der hele tiden sker noget nyt.
På samme tid er det ikke slut inde i mit hoved, og der er mange ting jeg lige skal vende mig til. Blandt andet, at alle er så lige i forhold til hvad jeg har set det sidste halve år - og det er jo selvfølgelig positivt for Danmark, men det er også dybt uretfærdigt og svært at forholde sig til når jeg sammenligner med Indien. Man skal også vende sig til de praktiske ting, som for eksempel at man må drikke vandet direkte fra vandhanen og at man ikke behøver passe på med at gå ud i regnvejr.

Når det så er sagt, så har jeg også fået simpelthen så mange positive ting med fra min tur - jeg er så taknemlig for jeg fik lov til at tage på mit livs første store rejse, og så til sådan et fantastisk land.
Jeg har fået gode venner mere end 9000 km væk, både fra Indien, men også mine tyske volontørvenner og noget så ueksotisk som Nordjylland hvor Pernille jo kommer fra. Jeg glæder mig til at holde kontakten med jer alle. Som jeg snakkede med Shamila om, som var vores "indiske mor", vi behøver ikke sige farvel, vi kan sige vi ses.

En anden ting jeg er blevet ret opmærksom på siden jeg tog hjemmefra er, på den ene side hvor stor verden er, og hvor meget der er at opleve, og på den anden side hvor lille verden den også er - altså hvor nemt det er at komme rundt i den.
Det er jeg ret sikker på, jeg kommer til at udnytte meget mere!

Jeg slutter den her blog for nu, men jeg kan ikke udelukke at der bliver åbnet for den igen hvis jeg skal rejse senere :)

Jeg har lige lidt restbilleder fra vores tur - generelt har jeg super mange billeder jeg skal forsøge, at få styr på.

Tak fordi I har fulgt med, det har helt klart hjulpet mig med at få skrevet, at jeg ved der er nogen der læser med.





Lotustemplet i Delhi - hold op set var flot! 


Templet, nu med Pernille



Det Gyldne Temple i Amritsar - jeg ved godt jeg har sagt det tusind gange, men der var bare SÅ mange flot ting at se!



Udsigt fra den største moske i Indien - solnedgang over tagene


Det var fredag og der var rigtig mange der skulle til fredagsbøn, den her gade så spændende ud, så der var vi nødt til at skulle ned af


solnedgangen en af de sidste dage i Delhi

Det er også tid til et på gensyn til Pernille som er rejst videre til New Zealand - jeg vil da godt lige bruge lidt plads her på bloggen til også at takke dig for en skøn tur, vi har oplevet nogen ting os to. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar