Tamil for goddag

- Tamil for goddag


Bloggen er tænkt som mit bindeled i mellem Danmark og Indien.
Planer er, at jeg vil forsøge at skrive om mine oplevelser, tanker og erfaringer på min 6 måneder lange rejse til Indien, så de der kunne have lyst til at følge med, får et lille indblik i, hvad der sker hos mig.
Jeg glæder mig til at dele min oplevelser med jer!
Pas på Danmark for mig :)

torsdag den 21. november 2013

En uge med besøg fra Danmark

Tiden den går bare så hurtigt og jeg forsøger virkelig at følge med. Siden sidste blog har Pernilles forældre og to søstre været her - det var vildt sjovt at se Indien gennem deres øjne, man ser jo forskellige ting. Vi fik redet den første tur på en elefant, og jeg er helt sikker på det ikke er sidste gang Pernille og jeg gør det menes vi er i landet. Også Pernilles familie synes det var en god oplevelse.
Derudover fik vi vist dem vores hverdag med blandt andet en aftengudstjeneste hvor vores kor sang, Lektiecafeen og Play School og eller bare hele den stemning der er her i byen - larmen, lugtede og de rigtig mange mennesker var indtryk i sig selv. Vi var også så heldige at der på Pernilles families hotel var både pool og fitnessrum, så det var skønt at tage et par shorts på (det er første gang i over 2 måneder jeg har kunne det) og løbe en tur på et løbebånd. Nu glæder jeg mig bare hel vildt til på søndag hvor mine forældre kommer og skal bo i byen i 10 dag, det bliver en god oplevelse for os alle sammen!
Ellers har vi været i gang med at male på væggene i Lektiecafeen - faktisk har vi brugt hele weekenden på det projekt, men det har været vildt hyggeligt. Ikke mindst fordi der har været forskellige børn og voksne forbi for at se hvad det var de hvide havde gang i. På den måde mødte jeg tre sjove gutter der bor over på Boys Home der er et slags børnehjem i YMCA-regi, det var vildt sjovt at snakke lidt med den.
Fun fact fra den her uge: hvis man tænder for fjernsynet her ( ja, sådan. Et har vi) kan man ikke undgå at så falde over en indisk film - filmindustrien er kæmpe stor, de har jo Bollywood som de fleste nok kender, men her i Tamil Nadu som er den stat jeg bor i, har de faktisk den andenstørste industri, og det er de meget stolte af.

Søde Janani - hun er lærer i Play Schoolen

Suthasan og Prem klædt ud på Childrens Day

Vi havde lavet en lille optræden som skulle lære børnene farverne. De bliver bare altid lidt generte når der er andre mennesker.

Malerprojektet 

Jeg synes resultatet er blevet rigtig fint.

It`s nice to be important, but it's more important to be nice!

Monsterfisk - drengen i Lektiecafeen er glade for deres nye venner

mere monster

Monster

Monster - igen :) 



Drengene er lidt for gode til at slås - jeg synes det var på sin plads med teksten "No fighting" 

Fra elefantturen da Pernilles forældre og to søstre var her

De er pæn store sådan nogen elefanter kan jeg fortælle! Men det var sjovt, det var ikke sidste gange jeg skal ride på sådan en! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar