Tamil for goddag

- Tamil for goddag


Bloggen er tænkt som mit bindeled i mellem Danmark og Indien.
Planer er, at jeg vil forsøge at skrive om mine oplevelser, tanker og erfaringer på min 6 måneder lange rejse til Indien, så de der kunne have lyst til at følge med, får et lille indblik i, hvad der sker hos mig.
Jeg glæder mig til at dele min oplevelser med jer!
Pas på Danmark for mig :)

lørdag den 7. december 2013

Madurai på ti dage

Jeg ved godt, jeg har været rigtig sløv på bloggen de sidste par uger, men jeg har været travlt beskæftiget med at have mine forældre på besøg her i Madurai - det var en stor oplevelse for mig at få lov til at vise mine forældre alle de ting jeg går og laver her i Madurai.
Jeg har egentlig tænkt jeg vil vise "highlights" fra deres besøg gennem billeder. Vi har haft ti rigtig indholdsrige dage hvor vi fik set de fleste af de vigtigeste ting her i byen, som Lektiecafeen og Play Schoolen og så har vi haft tid til at snakke om alting og ingenting og  det var nok nærmest nget af det bedste.
Mens mine forældre var har gik det også december - det er sindssygt så hurtigt tiden går!December er lig med "Christmas function" på alle projekterne - arrangementer der fejre julen med taler, danse som børnene laver og forskellige skuespil. Det betyder at vi både i Play Schoolen og Lektiecafeen er i gang med at øve til op over begge øre. Jeg har lært 16 drenge at danse Gangnam Style og det kunne blive en hel blog i sig selv. For eksempel havde de lidt svært ved jeg synes de skulle danse hvad de havde lyst til - de er derimod rigtig gode til at kopiere hvad jeg gør. Men de har fundet ud af det faktisk er sjovere er gøre hvad man selv synes - så det er en succes.
Vi forsøger også at holde julens traditioner ved lige hernede, for eksempel har mine søde forældre, og Pernilles også, givet os hver en julekalender og jeg var så heldig, at Birthe har skåret en hel engelskare ud til mig, som nu hænger og pynter på vores værelse. Derudover får vi set julekalender, hørt julemusik og vi har også fået pyntet reseptionen her på YMCA, så det er rigtig hyggeligt.
Generelt har jeg fundet ud af vi i Danmark har mange juletraditioner - vores tyske volontørvenner kan hvert fald ikke rigtig følge med i vores mandelgaver, Luciadag, julekalender, kalenderlys og hvad vi ellers har.
Der er nødt til at komme en hel håndfuld billeder til det her indlæg for at sætte lidt kulør på.
Fun factet den her gang fik jeg inspirationen til da mine forældre var her. Man glemmer lidt det ikke er hverdag for alle at køre rundt i små, gule, trehjulede autos som dem jeg kører med. Det kan godt være en lidt vild oplevelse fordi man for det første jo kører i den forkerte side at vejen hernede i forhold til hvad vi gør derhjemme. Derudover går de ikke så meget op i at overholde reglerne og jeg kunne hvert fald mærke min mor til tider var lidt nervøs for sikkerheden.

Mens mine forældre var her fik vi også skypet med mine brødre, så hele familien var samlet!

Vi var på besøg på en privatskole - vi har været det før, men det er altid en oplevelse.

Der blev også tid til at være turister og snakke med elefanter.

Mor og far deltog i min hverdag - hver onsdag øver vi til julekor, her deltog mine forældre også. 

Mine drenge der danser Gangnam Style 

Mine forældre har søgt hos Lego om at få noget til Play Schoolen - det gør stor lykke!

Hverdagsleg i Play School

Vi deltog også i en navngivningscermoni 

Man kan godt se cermonien var hinduistisk med de røde prikker vi fik i panden. 

Det har været en dejlig uge hvor vi fik snakket rigtig meget om både kultur og relgion - og alt det andet.
Jeg lover der går kortere tid inden jeg skriver næste blog. 
Glædelig anden søndag i advent i morgen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar