Tamil for goddag

- Tamil for goddag


Bloggen er tænkt som mit bindeled i mellem Danmark og Indien.
Planer er, at jeg vil forsøge at skrive om mine oplevelser, tanker og erfaringer på min 6 måneder lange rejse til Indien, så de der kunne have lyst til at følge med, får et lille indblik i, hvad der sker hos mig.
Jeg glæder mig til at dele min oplevelser med jer!
Pas på Danmark for mig :)

onsdag den 1. januar 2014

Så sluttede 2013 også i Indien

Og det skete endda 4,5 time før året sluttede derhjemme. Siden jul er tiden fløjet - vi har besøgt vores nye indiske venner, hygget os med hinanden og så har vi været på ferie i Varkala som ligger i Kerala.
Juledagene gik virkelig hurtigt fordi vi som sagt var på så mange besøg. Vi besøgte generalsekratæren og to af sekrætererne - alle sammen nogen som har betydet meget for vores forhold her. Hos Shamila fik jeg skrevet en opskrift ned så jeg kan få noget af det indiske mad med hjem. Vi har også besøgt Angel, som var en af vores tætteste kollegaer i Lektiecafeen. Der er ret mange der gerne vil nå at se os inden vi smutter :)
Men så kom tiden til at tage på ferie i Varkala. Vi har faktisk været der kort en gange før, men nu var vi der lidt længere. Det er en turistby og lige da vi kom kunne jeg sket ikke lige forholde mig til alle de bare ben, hvide mennesker og udbuddet af mad. Det var alt for meget i forhold til hvad vi har været i.
Men det blev en rigtig hyggelig ferie hvor vi fik nydt den sidste tid med vores tyske venner - det er længe siden jeg har lavet så lidt som vi gjorde de her dag, men det er nok meget godt at få ladet batterierne helt op inden vores store rejse starter fra i aften. Apropos vores rejse så kommer bloggen nok ikke til at blive så updated de næste uger fordi det jo kræver net og det ved jeg ikke hvor meget jeg kan få af.
Jeg tror bare i får lidt billeder fra juledagene og ferien for de siger egentlig meget om vores dage.
Juleaften - vi havde ikke så mange pakker der skulle pakkes op, men vi blev glade for det der var

Juledag - kortspil og hygge

Vi nåede lige en enkelt solopgang på spidsen af Indien

Her er den hytte vi overnattede i 

Vi fik også lige chancen for at se lidt flere elefanter
Havet nytårsdag - jeg tror godt jeg kan sige jeg havde lidt bedre vejr end i Danmark :)

Vores juletræ - det passer meget godt til Indien at den er lavet af plastik 

Det er svært at se hvad der sker, men Shamila ville gerne vise hvordan man skærer kød. Det troede jeg ikke var så specielt, men det er det når man sidder på gulvet og sidder på kniven.

Vores julebord.

Min søde farmor der synes det var svært at høre hvad der blev sagt når det kom helt fra Indien 

Nu starter næste kapitel - næste stop Chennai


Ingen kommentarer:

Send en kommentar