Tamil for goddag

- Tamil for goddag


Bloggen er tænkt som mit bindeled i mellem Danmark og Indien.
Planer er, at jeg vil forsøge at skrive om mine oplevelser, tanker og erfaringer på min 6 måneder lange rejse til Indien, så de der kunne have lyst til at følge med, får et lille indblik i, hvad der sker hos mig.
Jeg glæder mig til at dele min oplevelser med jer!
Pas på Danmark for mig :)

mandag den 23. december 2013

Juletræet med sin pynt...

Så skete det alligevel - det er blevet den 24. og en form for julestemning har sænket sig over Madurai - eller hvert fald på to værelser på YMCA Madurais hostel, nemlig vores værelse og tyskernes. Her er vi nærmest de eneste der holder jule den 24., de kristne indere holder jul på engelsk måde med start den 25. om aftenen.
Men vores jul starter altså som den altid gør - den 24. om aftenen. Pernilles forældre havde puttet et juletræ i hendes pakkekalender, så vi har faktisk et.
Vi har fået lov til at låne køkkenet et par timer så vi kan lave risengrød, tyske spätzle og chokoladefondue. Så skal vi spise oppe på vores tagteresse - eller det vil sige, vi må låne det område vi normalt bruger til vasketøj fordi der kommer et selvskab på 140 mennesker som også skal være på taget.
Ellers går dagene bare mega hurtigt, siden vi sagde farvel til de skønne unger har vi været i Kodaikanal - en hill station hvor der bare var rigtig rigtig flot natur. Vi var over skyerne, og det var bare så flot - et skytæppe og bjerge - det er altså godt lavet!
Nu kommer jule så, og i dag skal vi 5 volontører hygge os med hinanden, i morgen skal vi besøge generalsekretær og en af sekretærerne, den 26. skal vi besøge Shamilla, der også er sekretær og vores lærerveninde, Janani. Den 27 tager vi så på vores nytårsferie - det bliver til strand og hvad vi ellers lige finder på. Det bliver en god afslutning med tyskerne inden vi selv rejser videre.
Men så langt er jeg egentlig slet kommet i mit hoved - lige nu er det jul, og det skal fejres!
Fun fact i dag: i går brugte jeg 2 timer på posthuset fordi jeg skulle sende alt mit tøj hjem. Jeg sendte 15 kg hjem og jeg betalte 3900 Rs - det svarer omkring 350 kr, det er da tossetbilligt synes jeg!

Mine skønne volontørvenner!

Oppe på bjerget var der en sø - den var bare hammerflot.

Og vi red rundt om den - ja, JEG red!! 

Jeg var over skyerne - det er svært at fange på billeder

Vi var også ude at cykle!

Vi kørte 4 timer hver vej - på vej hjem var der dog ikke rigtig plads til alle, så Svenja og jeg sad på motoren, den var i forvejen lidt på overarbejde, men det var da bedre end at stå op.
Jeg har det godt og jeg hygger mig her - men jeg skal da indrømme at jeg savner de her fire tosser, resten af min familie og mine venner derhjemme, ret meget de her dage! 

Men jeg har det godt, og jeg vil rigtig gerne ønske alle en rigtig glædelig jul! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar